La Junta General d’Accionistes del Gimnàstic de Tarragona SAD va deixar un missatge clar per part de Fredrik Wester, màxim accionista de l’entitat amb un 41,64% de les accions.
En un missatge traslladat durant el torn de preguntes per Albert Garrofé, advocat i representant del dirigent suec, va exposar que està disposat a continuar invertint econòmicament en el Nàstic, però només si aquesta inversió va acompanyada de canvis profunds en la manera com s’està gestionant el club.
Wester es mostra convençut que el Nàstic “té el potencial de ser molt més del que és avui”, però adverteix que el potencial, per si sol, no és suficient. En aquest sentit, assenyala que competir amb èxit en el futbol modern requereix inversió, professionalització i l’ús d’eines i mètodes actuals, amb un paper destacat per l’anàlisi de dades.
Professionalització i revisió de l’estructura
L’accionista majoritari posa el focus especialment en la gestió esportiva, la presa de decisions i l’organització interna del club, defensant l’ús de dades i metodologies modernes com a elements clau per fer un pas endavant competitiu.
Tot i no tancar la porta a noves aportacions econòmiques, Wester condiciona aquest suport a canvis reals dins del club. Entre aquests, destaca la necessitat de modernitzar el funcionament de l’entitat i, si cal, canviar alguna de les persones clau que actualment la dirigeixen.
A més, el conseller suec també va remarcar la importància d’invertir en el futbol base, apostant pel desenvolupament dels jugadors del planter com a part fonamental del projecte de futur.
Romà Cunillera presenta la seva dimissió
D’altra banda, un dels moments més tensos de la Junta va arribar amb la intervenció de Romà Cunillera, president de l’Agrupació de Veterans i tercer jugador de la història del club amb més partits oficials disputats (392), que va anunciar la seva dimissió després de 42 anys vinculat al Nàstic en diferents càrrecs.
Cunillera va carregar directament contra la gestió de Josep Maria Andreu, a qui va acusar d’haver posat “traves constants” a la seva tasca al capdavant de l’Agrupació de Veterans. Tot i aquestes dificultats, va assegurar que mai han aconseguit frenar la seva feina.
En un dels moments més contundents de la seva intervenció, va afirmar que el Nàstic “s’ha convertit en un club fred com el gel” i va reclamar “canvis de dalt a baix” en l’estructura de l’entitat.
Romà Cunillera va explicar que deixa el càrrec per estar cansat de tanta persecució cap a la seva persona, tot i reconèixer que ha estat molt feliç al club. Abans d’acomiadar-se, va voler agrair el suport rebut de totes les persones que l’han acompanyat i estimat durant la seva llarga trajectòria al Gimnàstic de Tarragona.
🔴 El moment més tens de la Junta General d'Accionistes del #Nàstic el va protagontizar l'exfutbolista Romà Cunillera. Acusa l'expresident Josep Maria Andreu de voler fer-lo fora com a màxim responsable de l'Agrupació de Veterans. https://t.co/YhIbR6COHL
— TAC 12 (@tac12_tv) December 17, 2025